大衆酒場ベスト1000

2015年08月08日

第23回「自動車」/ #23 “Cars”

運転は楽しい
Driving is fun

日本に引っ越してきてからは全然運転していませんがアメリカに住んでいた時は毎日運転していました。
仕事とかで十何時間も運転したことも何度かありました。
日本だと自動車がなくても国内なら割とどこでも行けるんですが、それでも自動車を持っている人は多いですね。
以前、公共交通機関の回でも言及しましたがもうちょっと詳細に見て行きたいと思います。
という訳で今回のテーマは「自動車」で、「自動車自体」「運転」それと「道路」に分けて文化的な違いを説明します。

I haven't done much of it at all since moving to Japan,
but back in America I did a lot of driving.
I even went on a few 10+ hour drives for business and such, haha.
In Japan, you can get most places in the country even without a car, but a good chunk of people have one regardless.
A while back I wrote an entry on public transportation, but this time let's take a look specifically at cars - breaking down into vehicles themselves, driving, and roads!





自動車自体
Cars themselves

アメリカと日本の自動車の違いといえば一番最初に思い付くのはハンドルの位置が違うことですね。日本は右、アメリカは左ですね。
しかし、そんな基本的なところが違っても使い方は変わらない気がします。
右ハンドルで運転したことはないんですがやってみたら多分すぐに慣れるんじゃないかなぁ。

When thinking about the differences between cars in America and Japan, obviously the first thing to come to mind is that steering wheels are on opposite sides.
That said, changing the location of such a fundamental part of the car doesn't seem all that huge of a difference.
I've never driven a car with the steering wheel on the right, but it doesn't seem like it would be too hard to get used to.



あと、アメリカ、日本共に色んなサイズの自動車がありますが日本ではアメリカより小さい自動車多いですね。
アメリカではでっかいSUVとか毎日見かけますが日本ではあまり見かけることがありません。
理由としては明らかに道路の違いだと思いますがそれとは別にアメリカだと家族の人数が多かったりするのででっかい自動車が多いのかもしれません。

There're of course various sizes of vehicle in both Japan and America, but it seems that there're many more small cars in Japan.
In America, you run into huge cars and SUVs on a daily basis, but they're not so common in Japan.
In thinking about why, there's obviously the factor of differences in roads themselves, but on top of that I think it may also be that larger families are more common in the States.





0808_01.jpg
頻繁にこの大きさの自動車を見かけます。 / You'll even see cars this huge fairly often.



私が自動車について気付いた更に大きな違いがあります。それは自動車のキレイさです。
日本では自動車保険のおかげなのか古い自動車や壊れたままの自動車を見かけることはありません。
アメリカだと古くてギリギリ運転できるような自動車でも保険がおりるので酷いポンコツの自動車でも普通に走っているんですよね。
そのためか、アメリカだとアホみたいに安い自動車がいっぱい売っていて、1,000ドル以下とかザラにあったりします。

That said, there's another even bigger difference I've noticed about cars: the condition.
In Japan, because of insurance-related reasons, you almost never see significantly old or broken-down cars.
You can get insurance in America on just about anything that functions, so you'll see beaters fairly often.
This also means that you can get cars for crazy cheap in America, even under $1,000 or so.





0808_02.jpg
こんな自動車を日本で見ることはほぼ無いですね。 / A car in this kind of shape is extremely rare to see in Japan.





運転
Driving

日本で自動車を運転したこと無いんですがそれでも運転に関わるいくつかの違いに気づきます。
例えば右ハンドルと同じように左側走行と言うことに気づきます。
右ハンドルは簡単に慣れちゃいそうだと言いましたが一方で左側走行に慣れるのは難しそうです。

Even though I've never driven in Japan myself, I have noticed a few differences about driving.
For example, there's obviously the fact that, along with right-side steering, there's left-side driving.
I said before that right-side steering doesn't seem that hard to get used to, but left-side driving on the other hand does seem like a pain.



先日、ちょっと日本の高速道路での制限速度を調べてみたら、平均的な制限速度は普通時速100km(おおよそ時速60マイル)みたいですね。
アメリカの高速道路でも時速60マイルは一般的な制限速度ですが、時速70マイルとか時速80マイルとかもそれほど変でもありません。
とはいえ日本のドライバーは高速道路で制限速度より早い速度で運転するのは普通っぽいですね。アメリカでも同じですが、より制限速度を超える感じで運転しているような気がします。
私が今まで出した最高速度は時速110マイル(おおよそ時速180km)くらいですかね。
スピード違反についても調べたのですが時速10km超過につき1万円ぐらいだそうです。
私はアメリカで一度スピード違反で切符を切られたことがあるんですが、時速20マイル(おおよそ時速30km)超過ぐらいで250ドルぐらいだったので反則金は同じぐらいのようです。

Recently I was curious about speed limits for Japan's highways, and it seems the average limit is usually 100kph (~60mph).
Around 60mph is a common speed limit in America too, but 70 or 80 aren't rare either.
It does seem like most drivers in Japan will go a few kph over the speed limit and not worry about it, but the same is true in America, so in general it seems like driving in the States is a bit faster-paced.
The fastest I've ever driven is about 110mph.
I looked up speeding fines in Japan, and it seems to be approximately 10,000 yen for every 10kph over the limit.
The one time I got a speeding ticket in the States it was $250 for about 20mph over, so it seems like the fines are pretty much equivalent.



日本で自動車運転免許を取るのはアメリカより難しいみたいですね。
アメリカだと16歳になれば筆記試験と実地試験に合格するだけで取得できます。
日本だと18歳以上だし、厳密に言えば自動車学校に行く必要はないですが行かない人はほとんどいません。
あと免許を取った後、最初の一年間は初心者マークを付ける必要があったりしますね。
ちなみに外国の運転免許を持っていても日本で運転するためには日本の試験を受けて免許を取得する必要があります。
それが私が日本の免許を持っていない最大の理由だったりします。(笑)

Getting a driver's license in Japan does seem more difficult than in America.
In the States, you can get one once you're 16 and pass a written exam and a practical test.
Japan's minimum age for cars is 18, and, while it's not strictly required, most people go to driving school as well.
You're also required to display a "初心者マーク", "beginner's mark" for your first year driving after getting a license.
By the way, even if you have a foreign license you're still required to take a written and practical test to get one in Japan.
That's one of the big reasons why I don't have a Japanese driver's license yet, haha.





0808_03.jpg
アメリカにもこんなのがあったらいいのにねー。 / It'd be nice if there was something like this in America, too.





道路
Roads

皆さん知っていると思いますがアメリカはすごく広く、日本は狭いです。
同様にアメリカの道路は広くて、日本の道路は狭いです。
自動車一台分に十分な広さの道路でもアメリカだと一方通行になったりしますが、日本では対面通行になってたりすることが良くあります。

It's common knowledge, but America is pretty big, and Japan is pretty small.
America's roads, similarly, tend to be fairly large, while Japan's are often narrow.
A road wide enough for one car would usually be made a one-way street in America, but in Japan it's just as likely for it to be a two-way road.



その上、日本の街は道路の数が多く、曲がり角も多いです。
アメリカのほとんどの道路は90度の四角いグリッドになっています。
そのため日本の道路は非常に複雑で多くの自動車でGPSを搭載しているようですね。アメリカでもGPSを持っている人は増えていますが無くても全然普通だったりします

On top of that, inside cities in Japan there are a large number of streets, with a lot of bends.
Most major streets in the States are laid out in a square grid with 90-degree turns.
Since the streets in Japan can get so complex, pretty much every car has a GPS, but in America it's just as normal to have one as it is not to.





0808_04.jpg
ほとんどが四角のグリッド状でわかりやすいですね。 / It's fairly easy to find your way when everything's arranged in a square grid.



最後に最近知ったのですが日本の有料道路はすっごく高いですね。
アメリカの有料道路は長距離を運転しても5ドルから10ドル程度で、20ドルを超えることはめったにありません。
日本だと東京〜大阪間を有料道路で移動すると9,000円以上かかるらしいですね。
コストを掛けて修繕などしているとは思いますが本当にビックリしました。

Finally, I only recently found this out, but Japan's toll roads are quite expensive.
On an American toll road you might spend $5 to $10 on a long trip, rarely more than 20 bucks.
To drive from Tokyo to Osaka on a toll road will run you over 9,000 yen.
There are probably a number of good reasons the cost is so high, but it was still quite surprising.





音楽コーナー
Music Corner


BUBBLE-B feat. Enjo-Gの「走りのセダン - Driving Pleasure -」という曲です。
ユードビートのトラックと一緒に好きな自動車メーカーの名前を叫びましょう!

Check out "走りのセダン - Driving Pleasure -" by BUBBLE-B feat. Enjo-G.
Shout out the names of your favorite car companies along with this eurobeat-style track!



上手い事やって私もいつの日か日本の運転免許を取りたいと思います。
それまでは引き続き電車やバスに乗りたいと思います!
また次回に!

Hopefully I'll get a Japanese driver's license someday,
but until then you can find me on the trains and busses!
See you next time!




posted by イアン at 17:54| Comment(0) | 第1回〜第25回
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前: [必須入力]

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]

認証コード: [必須入力]


※画像の中の文字を半角で入力してください。